Šifra predmeta | Naziv predmeta | ||
OT-40 | Upaljači | ||
Ciklus | Godina | Semestar | Broj ECTS kredita: |
II | 1. | 3. | 6 |
Status | Ukupan broj sati | ||
Redovni | 75 | ||
Predavanja: 30 sati u semestru Vježbe: 15 sati u semestru Laboratorijske vježbe: 30 sati u semestru |
- Nastavnik:
Sabina Serdarević-Kadić
- Preduslov za upis:
Nema
- Cilj (ciljevi) predmeta:
Usvajanje znanja o funkcionisanju upaljača, modelima dinamičke analize sigurnosno-armirajućeg mehanizma upaljača, izvršnog mehanizma upaljača i metodama testiranja upaljača. Student će biti osposobljen vrši dinamičku analizu mehanizama u upaljaču kao i obradu eksperimentalnih rezultata koristeći vojne standarde.
- Tematske jedinice:
Opis upaljača: osnovni sistemi, funkcionisanje i klasifikacija upaljača (prema oružju iz kojih se lansiraju projektili, prema operacijama upaljača). Tipovi upaljača koji se koriste za artiljerijske, raketne, HEAT, vođene i minobacačke projektile, bombe, torpeda i mine. Mehanički, elektronski, pirotehnički, blizinski, vremenski upaljači. Sigurnosni i armirajući mehanizam. Detekcija cilja i uređaji za prepoznavanje cilja. Sile aktiviranja (vrijeme, ubrzanje, usporenje, centrifugalne i udarne). Dinamička analiza mehanizama upaljača. Pouzdanost upaljača: sigurnosna i funkcionalna. Tehnike za sigurnu destrukciju uređaja upaljača. Sigurnosni i okolinski aspekti uređaja upaljača. Sigurnost u pakovanju, rukovanju, transportu i skladištenju upaljača. Testiranje upaljača.
- Ishodi učenja:
Znanje: pokazuje znanje i razumijevanje u području upaljača
Vještine: može primijeniti detaljno znanje i kritičko razumijevanje principa vezanih za područje upaljača, te posjeduje kompetencije koje se obično pokazuju formiranjem i potkrepljivanjem argumenata i rješavanjem problema unutar datog područja.
Kompetencije: ima sposobnost da prikuplja i tumači relevantne podatke na osnovu kojih donosi sudove koji sadrže razmišljanja o relevantnim naučnim pitanjima.
- Cilj održivog razvoja (SDG):
SDG4 – Kvalitetno obrazovanje
- Metode izvođenja nastave:
Predavanja, vježbe, projektni zadatak
- Metode provjere znanja sa strukturom ocjene:
Konačna ocjena se sastoji od:
Projektni zadatak s odbranom: | max. 40 bodova |
2 parcijalna ispita: | max. 60 bodova |
UKUPNO: | max. 100 bodova |
Projektni zadatak se predaje i brani u toku semestra ili najkasnije u slobodnoj sedmici (sedmica nakon završetka nastave a prije početka ispita) i vrednuju se sa maksimalno 40 bodova. Prvi parcijalni ispit se održava u osmoj sedmici nastave i obuhvata gradivo koje je ispredavano tokom prvih sedam sedmica nastave. Drugi parcijalni ispit je u zadnjoj (petnaestoj) sedmici nastave i obuhvata preostalo gradivo. Jedan parcijalni ispit se vrednuje s maksimalno 30 bodova.
Na završnom i/ili popravnom ispitu student polaže parcijalni ispit koji nije položio tokom semestra ili cjelokupno gradivo (integralni ispit).
Uslov za polaganje ispita je da student iz projektnog zadatka s odbranom ostvari minimalno 55% od predviđenog maksimalnog broja bodova i po parcijalnom ispitu minimalno 55% od predviđenog makimalnog broja bodova.
Literatura:
Obavezna:
- N. Kršić: Osnovi konstruisanja upaljača, Beograd 1986.
- Fuzes, MIL-HDBK-757, 1994
Dopunska:
- Berko Zečević, Jasmin Terzić, Alan Ćatović, Sabina Serdarević-Kadić: Testing Artillery, Mortar and Rocket Ammunition, Multimedijalni kurs na engleskom jeziku, Mašinski fakultet Sarajevo, Juni 2006.